torsdag 12. april 2012

Oppskrift på Mariuspute

Jeg har fått spørsmål om å dele oppskriften min på Mariusputen. Den første avlange ble til etter litt om og men, prøving og feiling og husker ikke nøyaktig hvor mange masker jeg la opp.
Meeeen, det jeg vet om den som passer en vanlig soffapute er at jeg la opp 105 masker på pinne 3,5 med Spar Kjøp sitt Superwash garn. Resten er litt sånn på "gefühlen" ;)
Jeg strikker rundt og rundt og deler den til slutt å syr fleece bak.
Så kan man måle seg litt fram til hvor mange masker man trenger til den store :) ..Men også der har jeg brukt samme pinne str. og garn :) ..Så, rundt 160-170 masker kanskje? ..Bedre å strikke den litt stor enn for lita når man skal sy stoff bak.
Jeg synes det er greit å gjøre det sånn, sy fleece bak og sett i glidelås slik at man kan vaske trekket :)

..Ellers er det jo bare å doble antall masker å putte inni puta før man syr igjen åpningen hvis man vil ha den likedan på begge sider :)

Håper det var til hjelp, og vis meg gjerne puten din :D ...Min neste blir hvit! :D ..Spennende! ;)
(..i en Mariusmønsterelsker's øyne... ;) )


Firkantet soffapute -uferdig.


2 kommentarer:

  1. Kjempestilig pute! :)
    Og takk for oppskrift, er lenge siden jeg prøvde meg på mønsterstrikk.. Kanskje på tide å prøve igjen ;)

    SvarSlett
  2. Så fin:) Du e så flink søta <3 Lisa :)

    SvarSlett