tirsdag 8. mars 2011

Fanalue og Selbuvotter

Jeg synes Selbuvotter er så flotte! Så når sambo kom å ønsket seg et par votter var jeg ikke vanskelig å be :) Laget samtidlig et par til meg selv. Jeg fulgte oppskriften i et av Sandnes sine hefter, gikk ned en størrelse på pinnene og alikevel ble de alt for store. Heldigvis ble de perfekte etter en runde i maskinen på 40 grader. Fikk tovet de akkurat passe mye :)




Laget for ikke så lenge siden Fanakoften til meg selv. Jeg begynte forresten på sokkene også, men samme der som på vottene over, fulgte oppskriften i et Sandnesblad, og de ble aaalt for store. Så den første er ferdig, men det er nok bare å rakke den opp igjen. Men lue ble det! Oppskriften kommer fra eget hode, med fanamønster. Så med jakken og lua kommer jeg virkelig til å matche på hytta til helgen :) Jeg har sydd fleece inne i lua slik at den skal bli ekstra god å ha på ørene :) I dag, to dager før vi drar på hytta, kommer sambo og sier - sånn vil jeg og ha! ..Dere kan jo gjette hva jeg kommer til å bruker morgen dagen min på ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar